Kan själv!!

Idag har vi fixat med källarfönsterna, slipat o målat, Tur vi inte ska göra de med alla fönster pust va jobbigt de e! imorgon ska vi fortsätta och måla en gång till. och så ska vi hyra släp och köra väck allt skräp som blev efter vi renoverade köket, vardagsrummet och villes rum, ska bli skönt att få väck de.

kommer bara på mer och mer saker som ska fixas, tex. tvättrummet ska vi kakla, och resten av källargolvet ska fixas, vi MÅSTE måla om fasden, kommer bli varmgrå nyans med vita knutar, (fint fint) även badrumet kommer få sig en omgång till våren om allt går enligt planerna, vi ska även bygga in trappan lite med en sån däringa förstukvist :), och så måste vi plantera häck, kanske nästa helg.

här är lite bilder som huset ser ut nu innan renoveringarna e klara, kommer uppdatera efterhand som det börjar bli färdigt... 
 

 
här är huset framifrån, under tiden som vi renoverade köket så ha överseende med alla grejer som är överallt :)


här är fönsterna som skal bytas till nya PVC fönster


här är källarfönsterna som vi tagit oss an idag (innan vi fixade dom)


här är dörren när JAG målat första strykningen (fortfarande med fönstertejp och en NY MÅLAT skylt på) haha


detta ser inte så bra ut va??? här har takläggaren börjat plocka ner pannorna från baksidan av taket

så nu har ni sett lite föra bilder.... nu vill jag att ni föreställer er ett nytt fint svart pann tak grå farsad, nya fönster. nå låter inte de bättre hahaha

bananas make me beutiful

hahaha kolla in min ställning så inte bananerna ska kasa av hihi.
hade eget spa i fredags i min ensamhet. började med ett välgörande ångbad med lakrits och mynta. fortsatte sen med en mask gjord av banan honung och havregryn, när jag sedan tvättat av de baddade jag med kallt grönt te.. mmmm lovar att det var väl värt att se ut som en skräcködla i 20 minuter hahaha ..
Puss på er alla som vågar med min fejja hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0