nu ska jag vara riktigt ärlig...

utåt så är jag en glad o sprallig tjej som inte har några bekymmer... eller ja jag är ju så i vanliga fall, men som säkert mina trogna läsare märkt så är jag lite nere nu. allt känns så överväldigande mycket just nu, jag har alldrig, och jag menar värkligen aldrig känt mig så här nere innan , varför är jag då så här nere? undrar ni så klart. ja du om jag de visste, eller ja de vet jag väl lite och dom flesta av mina närmaste kompisar med, men det är den minsta delen i hela denna kakan ska ni veta.

den som säger att pengar inte gör en lycklig, vet nog inte hur det känns att vara riktigt utan pengar det är en sak som är säkert, man kan inte köpa lycka är en anna sak många brukar säga, men jag lovar att jag är mer lycklig när jag åtminstånde har pengar till det viktigaste, jajaja nu slänger jag alla mina problem rakt i ditt ansikte men någonstanns måste jag ventilera, det är bara så.

tankarna som far i mitt huvud nu är: - på kontot, hur ska man klara sig resten av månaden, jag menar med ville med, tur jag fick låna pengar till blöjor ( hallå säger de allt??) ska jobba varje dag i veckan men har ingen som kan ta hand om min son mellan halv 5 o 7 varje dag!!!! jobba varje helg fram till 03 på natten, vakna tidigt dagen efter, komma i kapp med räkningar kan man drömma om, renoveringar på ett hus som man ändå inte kan ha kvar nu, avlopper e helt cp skadat så det är vatten över allt och ingen hjälp förrens på mån, alment surt omkring mig dagligen,  lurad på jobbet ( nästan en säker het) jag som sett fram emot att börja jobba, längtat och varit jätteglad. huset ser ut som jag vet inte vad o jag hinner inte städa börja snart jobba igen, dödsfall som tär på humöret här hemma, var o hur ska man fira jul nu, o nyår, var ska man bo? ville måste ha nya kläder och jag har FORTFARANDE inte fått besked från alfa kassan om pengar... 4 månader nu!!!! hur ska man klara sig? utan pengar kan man inte leva! ock så kärleken den kärleken...

bara så alla vet så vill jag inte att folk ska tycka synd om mig , jag klarar mig alltid de vet ni , det är bara de att jag måååste bara få lite ur mig, jag tror säkert att folk har märkt att jag inte är så pigg på att blarra i telefonen längre men de kommer tids nog ska ni veta . just nu mår bara inte fabror angelika så bra OK.

det är i alla fall tur att man har en del bra saker i sitt liv som, viljan att leva och jobba , viljan att älska o bli älskad, jag har min underbara son och ett tak över mitt huvud, underbara vänner som stöttar mig, allt annat löser sig , måste bara fortsätta att se framåt. 
 
DAGENS TANKESTÄLLARE: kommer du se tillbaka på ditt liv och säga: "jag önskar jag hade" eller " jag är glad att jag gjorde" ??

 puss mina snufflor som tålmodigt väntar på att den gamla vanliga angelika skall återvända. <3

Kommentarer
Postat av: Saara

Aww gumman.. vet hur du känner. Been there done that. Men du vet att från botten finns bara en väg ut- och det är uppåt. Men man bär ju själv ansvaret för sitt liv och ibland krävs det att man gör förändringar för att livet ska ändras. Dödsfall förresten? Vem? Synd att jag inte bor närmare.. kunde passat Ville och så, hoppas du vet att jag hade ställt upp!? Känner mig så maktlös här ifrån.. vill ju att DU ska ha det bra. Men du vet att du kan ringa när som om det är nåt. DU kan alltid komma till mig, vad det än gäller..! Hoppas du orkar nu med jobb och allt. Sköt om dig gumman! Love you// S

2008-11-15 @ 22:10:06
URL: http://www.metrobloggen.se/saara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0