jaha... jobba kanske imorgon??

ja lite extraknäck så här innan jul e ju inte helt fel, men vad gör man inte för lite pengar undrar jag, haha. hm men känns som  man måste komma vidare från allt gammalt och öppna upp nya portar inte nödvändigt vis innom detta men innom allt, jag vill börja om från början, hitta kärleken "den riktiga" om den nu finns där ute för mig? jag har så mkt kärlek att ge, men ingen att ge den till.  jag är nog en sån person som kan leva helt på kärlek, jag har alltid mkt känslor på både gott och ont, men ser oftast all ur en positiv synvinkel. Nu på senaste tiden har jag på nått vänster glidit av på fel banor och ser inte längre allt i sidenlena färger och lätta fjädrar, mina fluffiga rosa moln jag svävat på är som bortblåsta. jag anar att jag snart är tillbaka till mitt vanliga jag men det tar väl i alla fall en stund till, jag har kommit på att jag vill gärna klamra mig fast vid allt som värkar lite mer stabilt i min omgivning i stunder som denna, men vad hjälper det när det jag tror är stabilt och bättre än allt annat kanske inte alls är så utan också bygger på hat och hårda ord. vinden blåser kallt ute men inte lika kallt som allt runt mig känns nu. det känns som jag sitter mitt i en storm och "ler" varför?? jag fattar ingenting... men det är kanske det som är meningen, allt kan inte kännas lätt, jag vet att det är många som varit i samma sitts som mig och jag vet att allt kommer bli bättre, men jag behöver värkligen nån eller att kalla min.

var är den angelika som alla känner och vet vem det är , var är jag? detta är inte jag! jag är varken lessen, sur svartsjuk, gnällig, beroende, men nu är allt detta jag...? dra upp mig ur denna grop jag hamnat i, detta dike jag kört fast i. jag behöver dig!

dagarna känns som dom springer ifrån mig, som om jag snart inte riktigt hänger med. STOPP, stanna upp täk efter är detta värkligen rätt väg för mig, vill jag vandra denna vägen livet ut eller är det kanske dags att svänga av i nästa korsning till eventuella lyckliga stunder på annat håll.? just nu känns det som jag kör i en rondell med massa avfarter men vet inte riktigt vilken av dom jag ska ta, skyltarna är liksom väldigt suddiga inga klara tecken någonstanns, ska man chansa? ole dole doff.. hm??

vad jag än gör eller säger uppfattas fel från min omgivning, jag är tydligen dum i huvudet, självisk, och jag vill ingen annans bästa!? jag kan driva folk till extrema saker... fast det är jag som driver iväg.

JAG ÄR INTE SÅN HÄR. jag är snäll , täker på dig och vill få allt till att funka , jag är definitivt inte bitter och surar inte för allt.sägervad jag tycker när jag tycker det, jag är målmedveten, jag älskar att vara oberoende, när jag har nån som älskar mig ger jag obegripligt mkt kärlek, förståelse, medkänsla tillbaka. jag älskar att umgås och va nära, eller långt ifrån och längta, jag gör allt för den / dom personerna i mitt liv jag älskar...




love is not for me?...

älskar alla mina vänner som ställer upp i vått och tort :-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0