livet är hårt...

ja nu sitter jag här kl är 23:02 huset är tyst och jag är igentligen för trött för att sitta här och skriva. men jag känner mig alltid lite bättre när jag tömt ut mina känslor, "nästan inersta och yttersta". mitt liv känns tomt just nu, jag vet att jag borde ägna mer tid åt dom som står mig närmast, men det känns svårt just nu. jag har faktiskt varit lite gladare nu ett tag men inget är för evigt som man brukar säga.

jag undrar en sak när jag sitter här i min ensamhet??? finns det inte lycka någonstans? vart man än vänder sig vem man än pratar med så är det alltid saker som är jobbiga och svåra, är lycka en myt? jag tror det. visst jag är glad för mycket saker i mitt liv, för det första så lever jag ju... än, jag har en underbar son som jag älskar över allt, jag har fantastiska vänner och en familj som älskar mig vad mer kan man begära? ja då börjar man babbla på om allt de matreella som till exempel pengar ett finare hus osv osv. men kärleken då? den äkta. har ni hittat den än. den som alla söker. bara man tänker på den här personen blir man glad och man saknar den när han är borta, man vill alltid vara nära även om man inte säger de högt *men man behöver inget säga för har man hittat den kärleken sitter man troligen i dennes armar nu* en man kan se djupt i ögonen och få dom härligaste blickarna tillbaka av. man kan gråta och skratta tillsammans, man delar livets upp och nergångar med glädje tillsammans för man har någon jämte sig som bryr sig och får livet att värka en aning lättare att leva, en trygghet att luta sig tillbaka på . jag trodde jag redan funnit denna äkta kärlek* men så var tydligen inte fallet , men en sak ska man tänka på ibland ser man inte skogen för alla träden, gräset är inte nödvändigtvis grönare på andra sidan, ibland ska man ta ett steg tillbaka och granska den som sitter brevid och konstatera vad bra man har det igentligen, vad vacker, snygg smart och underbar den är. och kanske säga det till denna personen, det är lätt att glömma bort att tacka för det fina i livet när man omges av mörka jobbiga vardagliga saker.

vad har du? vad vill du ha? om du vill ha något du inte har, varför nöjer du dig med de då? är det inte bättre att söka lyckan än att för alltid undra om man kunde få det bättre?

fast det man har kanske redan är underbart och då ska man värkligen känna efter. men ett litet uppdrag ska ni få av mig.
se dig omkring .... vem finns där för dig? vem gör ditt liv värt att leva eller kanske bara är så där härligt söt* ni vet!!! snälla titta en gång till och säg till denna underbara människa vad du känner, jag lovar du kommer inte ångra dig. det kan bara leda till något bättre...

nog om mitt babbel, ska vi se vad jag hittat på i helgen då , ja i fredags så var de förfest hos my;*som man förövrigt inte festat med på år o dar* :) sen bar det av till altona. bilder finns dokumenterade på altonas hemsida hehe. lördagen bestod av städning handling och senare bar det av till tingsryd, där blev det panik snapps och aningen rött vin innan det bar ivägtill harrys. mycket dans och många skratt senare satte vi oss på bönan eller va de heter för lite fylle mat. sen åkte vi vidare till t-ryd igen för att sova lite.:D för att avrunda denna söndag så har jag o lillkillen fixat iordning den gamla forden så jag kan sälja den, annons på blocket innom kort om de e nån som e sugen hahaa. efter det tog man en varm dush och sen har man slappat framför bennjamin buttons och ghost town från 2008, roliga och tankeväckande filmer som satte en liten tår i mitt öga :D

men du nu ska jag krypa till kojs så ha det bra , o många pussar :-*

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag säger som jag sa till Linda. Lyckan finns, men den är inte konstant. Det beror på vad man klassar som lycka, och med lycka kommer alltid olycka. Upp och ner. Livets gång helt enkelt

2009-01-26 @ 09:39:20
URL: http://missquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejhej hehe ja visst ser dom goda ut =) ja vi kan åka dit tillsammana jag va där i lördes med kevin finns mycke skojjiga saker att göra där. 100 kr kostar det för barnen.

2009-01-26 @ 17:46:21
Postat av: Linda

Bra skrivit gumman, tror alla vi nån gång går igenom dessa funderingar om livet. Men man gör väl det innan man hittat rätt, om man någon gång kan hitta rätt, eller om vi ständigt kommer att söka efter andra vägar än dom man redan går på

2009-01-26 @ 22:28:44
URL: http://drreamgiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0